Rozkład dnia
PLAN DNIA:
6.00 – 8.00
Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. Zabawy rozwijające u dzieci aktywne postawy, wyobraźnię, ekspresję twórczą, mowę, myślenie oraz umiejętności współdziałania. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia profilaktyczne.
8.00 – 8.30
Zajęcia ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Czynności porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.
8.30 – 9.00
Śniadanie
9.00 – 11.00
Sytuacje edukacyjno - wychowawcze organizowane przez nauczyciela, wyzwalające twórcze i aktywne postawy, poszerzające wiedzę, rozwijające zainteresowania i umiejętności. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w sali i na powietrzu. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, sytuacje okolicznościowe. Samorzutna aktywność ruchowa, konstrukcyjna, badawcza i inna wypływająca z inicjatywy dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Udział w konkursach, zawodach sportowych, uroczystościach i imprezach okolicznościowych.
11.00 - 11.30
Czynności porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem do II śniadania.
11.30 - 12.00
II śniadanie
12.00 – 13.00
Relaks po II śniadaniu w formie muzykoterapii, słuchania bajek oraz leżakowania w maluchach. Oddziaływania nauczyciela utrwalające nabytą wiedzę i umiejętności dzieci, wzbogacające i wspierające ich indywidualny rozwój. Kontakty okolicznościowe.
13.00 – 13.30
Gry i zabawy rozwijające samodzielność, zainteresowania i umiejętności. Zabawy muzyczno-ruchowe, oraz zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, sytuacje okolicznościowe. Zabawy, gry i ćwiczenia ruchowe swobodne i zorganizowane w sali i na powietrzu. Zabawy swobodne w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia profilaktyczne. Udział w konkursach, zawodach sportowych, uroczystościach i imprezach okolicznościowych. Dodatkowa oferta edukacyjna.
13.30 – 14.00
Czynności porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem do obiadu.
14.00 – 14.30
Obiad
14.30 – 17.00
Zajęcia pogłębiające zainteresowania dzieci. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Samorzutna aktywność ruchowa, konstrukcyjna, badawcza i inna wypływająca z inicjatywy dzieci.